Wat is verkoopstyling

Wat is verkoopstyling?

Voor een hoop mensen is het verwarrend. Bij interieurstyling hebben we over het algemeen allemaal wel een beeld. Het is een begrip waar vaker over gesproken wordt of wat we met regelmaat in woonprogramma’s op tv voorbij zien en horen komen. Maar verkoopstyling, wat is dat dan precies? En wat is daar dan anders aan t.o.v. interieurstyling? Staetement legt het u uit.

Bij interieurstyling staan de bewoners of eigenaren van de woning of het bedrijfspand centraal. Het gaat om hun wensen en verlangens wat er met de ruimte gebeuren gaat. Enkele voorbeelden kunnen zijn het creëren van meer sfeer of het aanbrengen van rust en orde. Belangrijke basis in de styling is de persoonlijke smaak van de bewoners of eigenaren. Het doel is om zelf zo lang mogelijk plezier te hebben van de ruimte.

Bij verkoopstyling staat de potentiële koper of huurder centraal. Het gaat er om dat de woning of het bedrijfspand voor een breed publiek zo optimaal mogelijk gepresenteerd wordt. Belangrijke basis hierin zijn lichte muren. Daardoor oogt een ruimte fris en ruimer. Ook een belangrijk punt is het weghalen van persoonlijke spullen, maar juist het toevoegen van sfeervolle accessoires. Het doel is een snellere verkoop of verhuur realiseren tegen de juiste prijs.

Impressie